Alla inlägg under augusti 2019

Av Mia - 1 augusti 2019 23:41

I morse åkte vi iväg kl 05:00. Målet va flygning. Det va vindstilla och lite lätt småkyligt för att ha varit 30-40 grader tidigare i veckan. Det är som att så fort det blir augusti blir det höst- märkligt.

Vi va full ballong. Fem med piloten Kenneth.
Jag vet jag skrivit detta tidigare men sätt upp på din ev bucketlist ballongflygning. Det måste upplevas. Du behöver verkligen inte vingar för att flyga! Alla har flugit 2 ggr var utom en som valde avstå helt. Jag är mer än nöjd med mina flygningar och tacksam för denna möjlighet att vara med.

Själva turen va inte lång, höjden va inte högt, men bildspelet är lika magiskt varje gång!
När jag står på backen och bara ser ballongen stiga och det är helt tyst... när jag hör hur människor pratar och jag tittar upp för att konstatera att ?jo, där är de..?, när jag ser färgerna och ballongerna som blir så små att jag vill sträcka ut handen för att stoppa på mig en eller två som små godiskarameller, när jag ser naturen från ovan, då känner jag glädjen i luftballong. Ja det är ju svårt att förklara men det finns ju andra faktorer som glädjer också!

Vi har nu valt att åka hem. Vi har kört mer eller mindre i 12 timmar. Chaufförerna har kämpat bra idag(oxå).
Nu befinner vi oss på ett hotellrum i Tyskland och jag har singelrum. Jag njuter av det utan att vara varken självisk eller elak. Allt är som vanligt stängt. Kl är 23:00.

Nu tittar jag tillbaka och ler för allt dumt som vi varit med om. Inte klokt egentligen. Det mänskliga samspelet som sätts på prov. Sms som ramlade in i dag som sa välkommen till Frankrike..som man brukar få direkt efter gränsen..ja jisses. Typisk fransmännen att ta det lugnt med även det...!

Vi lyssnade på Bertrand Piccard igår. Han flög för 20 år sedan runt jorden utan att stoppa till och har världsrekord i det. Han sa:? att flyga är en destination mot hopp?
Jag har funderat på den.. och tycker det är tänkvärt! Hopp om att se saker, uppleva saker tillsammans, att landningen går bra etc
Jag tror också att det är ett sett att utvecklas i olika situationer man utsetts för, i eller utanför ballongkorgen.

Nu blir det inga fler blogginlägg är det tänkt iallafall. Tack för att du valt läsa min blogg

Dalslands ballongklubb vinkar

Ovido - Quiz & Flashcards