Direktlänk till inlägg 27 juli 2019

Mondial Air Balloons vid Metz i Frankrike är igång

Av Mia - 27 juli 2019 00:20

För andra gången skriver jag inlägg. Vet inte vad som händer på denna resan...bloggar försvinner, Annicka har gjort sönder vår av nu precis och luften sinar...hahaha jag visste väl att jag gjorde rätt med att skriva ett testamente.... jisses.. detta blir en tuff natt!! Inget syre och ingen kyla...inget fönster som går att öppna och ingen att söka tröst hos.....suck.
Ingen flygning blev det heller inte fasen hjälper det att jag handlade in nya kläder i eftermiddag....det tillhör väl kanske en annan blogg....eller mer ett privatliv,

Nej idag blåste det väldigt mycket. Vi flyger inte vid för mycket blåst, 12 sek, utan tar det säkra före det osäkra. Det va väldigt varmt att dra på sig jeansen i denna värmen, men oväder är på gång och det dröjde länge innan någon överhuvudtaget tog sig upp. När det väl va en, kom flera efter och det är lika magiskt som vanligt. Vi satsar på annan dag. Lite mer säkrare dagar. Flera fick brännskador på höljet, höljet va inte tillräckligt med luft och de fick stora problem! Värre kan det bli när de landar i vinden, ingen risk vi vill ta.

Så vi njöt av utsikten, närvaron av varandra och tog en middag istället. Jättetrevligt, värmen tar och vätska behövs....jag ska inte gå in närmare på det, men ibland får man bjuda på sig. Att vissa sätter i halsen, andra magont av skratt och andra måste spotta ut vad de nyss tog in...det kan inte jag hjälpa....hehe..

Så här skrev jag inte alls mitt första försök av inlägg, men det väl inte meningen att all fakta skulle med, ibland blir saker inte alltid som man tänkt sig, men det kan bli bra ändå.
Nu lägger jag in bilder...och ha en underbar natt....ni som kan...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 15 oktober 2019 19:47


Jag äter själv upp orden jag skrev tidigare om hösten. Den är bara så mörk just nu. Mörkt, blött och på många ställen färglös. Jag tror att som man mår, så ser man kanske också? Lite dystert kanske, men jag funderar...hahaha. Jag roar mig med att tän...

Av Mia - 7 oktober 2019 18:03

Jag kände bara hur jag stelnade till när jag fick se orden. Mina första tankar va: Hur fan kan du med? DU! Som hotade med att om jag inte log på julaftons sammankomst skulle lämna mig. DU som tydligt sa till mig att min närvaro på arbetsplatsen inte ...

Av Mia - 2 oktober 2019 17:04

Jag går en utbildning som heter systematisk uppföljning via Högskolan Väst. ?Ja, men hur svårt ska det va?, tänkte jag när jag anmälde mig till denna utbildning som löper över hela hösten och är klar 20 dec. 2019. Första tillfället var den 13 sept. O...

Av Mia - 1 oktober 2019 17:20

Oktober är här. Ja det är verkligen ingen idé att tro att det går att hindra årstiderna sina närvaron... Det som är gjort är gjort och det är bara att blicka frammåt..eller?   Har ju hört det länge...att man ska inte ångra något. Fast ändå vill t...

Av Mia - 1 augusti 2019 23:41

I morse åkte vi iväg kl 05:00. Målet va flygning. Det va vindstilla och lite lätt småkyligt för att ha varit 30-40 grader tidigare i veckan. Det är som att så fort det blir augusti blir det höst- märkligt. Vi va full ballong. Fem med piloten Kenne...

Ovido - Quiz & Flashcards