Direktlänk till inlägg 1 oktober 2019

Välkommen oktober

Av Mia - 1 oktober 2019 17:20

Oktober är här. Ja det är verkligen ingen idé att tro att det går att hindra årstiderna sina närvaron... Det som är gjort är gjort och det är bara att blicka frammåt..eller?


Har ju hört det länge...att man ska inte ångra något. Fast ändå vill tanken fara lite åt det hållet iallafall ibland. Jag tror inte jag är ensam om det. I nästa stund tänker jag att "det är inte i medvind man lär sig segla.." och plötsligt så ser jag lärdomar i det mesta och rullar med motståndet. Ja, i det mesta iallafall, inte allt. Det kanske kommer det också? Det tror jag!


Ja nu är jag här på bloggen igen. Det är ju väldigt roligt får jag säga, att mina lite ibland märkliga inlägg är saknade av några läsare. Så jag fick fundera lite över hur jag skulle göra och jag skriver väl lite till då så får vi se hur många blogginlägg det blir. Ibland kan jag tycka det är lite svårt att skriva för ibland märker jag att det som skrivs, tolkas på olika sätt. Men jag kan bara vara ansvarig för det skrivna ordet, tolkningen får du själv stå för.


Tillbaka till årstiderna då. Ja, men visst är det något speciellt med hösten ändå! Vackra färger, solen som skiftar i nyanser, vinden som drar runt husknuten och iskall hällregn däremellan. Åh de här orden får jag säkert äta upp... Jag som är så himla frusen av mig. Hur tänkte jag där? Ja, men det är ju lite mysigt att få tända några ljus, krypa upp i en filt, gärna nära någon varm medmänniska som kan värma ens fötter. Ja, jag kommer säkert med något inlägg där vindarna inte vill ge sig och jag klagar på kylan. Jag tror inte jag skiljer mig från mängden där...


Jag bor nu i Åmål där jag bott i närmare 30 år. Det är fem år sedan jag bodde här och en del är förändrat. Något till det bättre och något till det sämre. Fem år... Jag funderar på om mitt val att flytta ifrån Åmål va så bra..? Fast om jag inte hade gjort det hade jag kanske inte varit där jag är idag, TROTS att jag känner att jag är tillbaka på ruta ett. Märklig känlsa det där. I fyra år bodde jag i Bengtsfors kommun. Jag behövde Bengtsfors för att lära mig saker. Det är va dyr lärdom som kostade mycket energi. Och sedan ett drygt år i lilla Högsäter i Färgelanda. Där hamnade jag främst för att ha närheten till jobbet i samband med relationsuppbrottet. Det va ett bra år i Högsäter. Knappt några affärer eller vänner och fokus kunde ligga på att landa i mig själv. Fantastiskt måste jag säga och jag rekommenderar det till fler. Naturen har alltid legat mig nära, men åkrarna höll inte i längden. Det blev liksom väldigt tomt..


Det är inte i medvind man lär sig att segla. Saker som händer runt omkring kan man ju alltid välja att ta sig igenom, eller låta bli? Ibland har jag tagit mig igenom motvinden med sköld, och det är ju lite onödigt för det kräver mer.


Jag var ute nyss och tog strandpromenaden hem. Vackert vid Vänern idag! På vägen hem fick jag se att gatskylten låg på marken. Hmm...tänkte jag. Vad vill detta säga mig? Samtidigt kan jag berätta att jag har fått infektion i ett myggbett som inte vill läka ordentligt. Jag fick uppsöka jouren i lördags och jag fick pencilin. Det tar inte riktigt som jag tycker det ska. Jag har ont och idag har hela foten "spirrat" ut i tårna och det kliar. Det kan ju inte vara bra!? Så jag kontaktade vårdcentralen men det va ju ingen fara med den. Vad har nu min fot med skylten att göra? Jo, jag bor på Stegsgatan. Skylten ligger nere på backen och jag har ont i foten. Jag väljer då att tolka detta (eftersom jag gillar symboler) att ta ett steg i taget. Nu tycker ju jag såklart att jag gör det...men så har jag ju mig själv närmast också.

   

Jag har bestämt mig för att färga bort mina slingor i håret. Så jag ska färga det i kväll tänkte jag.


Nu ingår jag i Nordstat undersökningsbyrå. Nordens största marknadsundersökningar kommer skicka olika undersökningar till mig. "Detta är ju perfekt för dig" sa hon som tyckte jag skulle delta i alla möjliga undersökningar som kommer ge olika företag mm statistik för vidareutveckling. Jag vet inte om det va ett motvind som kom, eller om jag rullade med i motvinden, men jag tackade ja.


Ha en fin kväll. Själv ska jag "bli mig själv igen" hoppas jag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 15 oktober 2019 19:47


Jag äter själv upp orden jag skrev tidigare om hösten. Den är bara så mörk just nu. Mörkt, blött och på många ställen färglös. Jag tror att som man mår, så ser man kanske också? Lite dystert kanske, men jag funderar...hahaha. Jag roar mig med att tän...

Av Mia - 7 oktober 2019 18:03

Jag kände bara hur jag stelnade till när jag fick se orden. Mina första tankar va: Hur fan kan du med? DU! Som hotade med att om jag inte log på julaftons sammankomst skulle lämna mig. DU som tydligt sa till mig att min närvaro på arbetsplatsen inte ...

Av Mia - 2 oktober 2019 17:04

Jag går en utbildning som heter systematisk uppföljning via Högskolan Väst. ?Ja, men hur svårt ska det va?, tänkte jag när jag anmälde mig till denna utbildning som löper över hela hösten och är klar 20 dec. 2019. Första tillfället var den 13 sept. O...

Av Mia - 1 augusti 2019 23:41

I morse åkte vi iväg kl 05:00. Målet va flygning. Det va vindstilla och lite lätt småkyligt för att ha varit 30-40 grader tidigare i veckan. Det är som att så fort det blir augusti blir det höst- märkligt. Vi va full ballong. Fem med piloten Kenne...

Av Mia - 31 juli 2019 15:39

Jag vet inte vad som är bäst? Gps eller vanliga kartor, sa vår chafför idag. Vanliga kartor, svarade jag. Ska man skriva in på gps måste man veta exakta ordet på platsen man söker...! Och ha nätanslutning. Sedan vet jag att rue betyder väg, men jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards