Direktlänk till inlägg 2 oktober 2019

Ge aldrig upp

Av Mia - 2 oktober 2019 17:04

Jag går en utbildning som heter systematisk uppföljning via Högskolan Väst. ?Ja, men hur svårt ska det va?, tänkte jag när jag anmälde mig till denna utbildning som löper över hela hösten och är klar 20 dec. 2019. Första tillfället var den 13 sept. Och jag blev slagen av hur mycket jobb det innebär. Eller, jag kanske förstorar upp det? Men det är sjukt mycket som ska hinna göras och få ner på inlämningsuppgiften. Direkt började hjärncellerna snurra, och då gäller de lite att skriva ner vad som kommer upp. Mina mindmaps börjar nu ta form i något som skulle kunna bli en inlämningsuppgift. Till min hjälp kommer mig ta hjälp av min gamla uppsats som jag ?dammade av?. Jag kunde väl aldrig drömma om att den skulle komma till mer användning efter min examen från Karlstad Universitet, men tydligen ska man aldrig säga aldrig!
När klockan va 15:30 kom jag på att jag inte hade ätit lunch så Mr Flow har gjort ett gott besök hos mig idag! Thank you!

Men dagen började med att snickaren kom .. lite oväntat. Jag hade Gevalia kaffe på, men han tackade vänligen nej till en kopp. Han va också produktiv idag. En stege är nu på plats i min lilla loftlägenhet och jag är så nöjd!
Kvinna som jag är...eller om det handlar om estet, så hade jag gärna sett att trappan följde bjälken i väggen, men jag kan inte få allt. Eller?

Bilen har varit på service och framrutan jag lyckades få världens stenskott i är nu bytt. Bilen är som ny. Fast på papper är den ett år. Närmare 3300 kr för service. Ja, jag har lagt ut pengar på roligare saker!! På bilverkstaden va de mer förvånad över att det hade gått så bra som det gjorde när rutan gick sönder. Att den inte hade spruckit helt och att jag klarade mig. Det får mig att tänka till lite. Nu kan jag inte hjälpa att en sten flyger av en lastbil och träffar min framruta, men jag har inte direkt lust att ligga efter några lastbilar märker jag när jag kör. Ja, kära nån. En räkning på 1500 kr till kommer från försäkringsbolaget och tänk om jag hade kunnat skickat den vidare till någon annan? Ärligt tycker jag att vad som än ska läggas ut på en bil så är det dyrt. En bil ska bara rulla....haha.

Ja, jag har köpt mig en Tv också. Inkomna kommentarer på min lilla och gamla Tv har inkommit. Så det blev en ny nu. Samsung 43 tum.
Ärligt...vilket hav av olika Tv apparater det finns! Ja men hur ska man veta vilken man ska köpa? Jag som sällan tittar (iallafall på min egna Tv). Sedan har jag inga kanaler heller. Eller hade inga, nu är det på gång. För mig räcker det med 4:an, men nu blir det Viasat och antalet kanaler till. Det blir så bra! Tänk kalla vinterkvällar som jag kan ligga i soffan, dra filten över mig och bara glo.

Jag såg så fina tänkvärda ord idag! Jag älskar dessa tänkvärda ord som är som små budskap i rätt tid. Det gäller bara att se dem. Det är det ju inte alltid jag gör. Trots flertal påminnelser i olika former, så är det liksom när man själv är redo som man är öppen att ta emot dem. Är inte det spännande? ?Man ser inte skogen för alla träden?. Sedan står en hög medmänniskor som talar om för en att ? det va ju precis så de sagt i månader..? , Mina vänner; man ska aldrig ge upp! Hoppet är det sista som lämnar människan.

En sak jag funderar över...är dessa vägskyltar. Jag såg en vägskylt om ?varning för tåg?. Men alltså det va många år sedan ett tåg såg ut som tågen gör på skyltarna...när ska de uppdateras?

Vad gör man i Åmål en kväll som denna då? Ja, inte vet jag. Men i morgon är det en annan dag!
PS jag är nu mer mörk i håret i händelsen av om någon ser mig och inte känner igen mig.

Ha en fin kväll!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Mia - 15 oktober 2019 19:47


Jag äter själv upp orden jag skrev tidigare om hösten. Den är bara så mörk just nu. Mörkt, blött och på många ställen färglös. Jag tror att som man mår, så ser man kanske också? Lite dystert kanske, men jag funderar...hahaha. Jag roar mig med att tän...

Av Mia - 7 oktober 2019 18:03

Jag kände bara hur jag stelnade till när jag fick se orden. Mina första tankar va: Hur fan kan du med? DU! Som hotade med att om jag inte log på julaftons sammankomst skulle lämna mig. DU som tydligt sa till mig att min närvaro på arbetsplatsen inte ...

Av Mia - 1 oktober 2019 17:20

Oktober är här. Ja det är verkligen ingen idé att tro att det går att hindra årstiderna sina närvaron... Det som är gjort är gjort och det är bara att blicka frammåt..eller?   Har ju hört det länge...att man ska inte ångra något. Fast ändå vill t...

Av Mia - 1 augusti 2019 23:41

I morse åkte vi iväg kl 05:00. Målet va flygning. Det va vindstilla och lite lätt småkyligt för att ha varit 30-40 grader tidigare i veckan. Det är som att så fort det blir augusti blir det höst- märkligt. Vi va full ballong. Fem med piloten Kenne...

Av Mia - 31 juli 2019 15:39

Jag vet inte vad som är bäst? Gps eller vanliga kartor, sa vår chafför idag. Vanliga kartor, svarade jag. Ska man skriva in på gps måste man veta exakta ordet på platsen man söker...! Och ha nätanslutning. Sedan vet jag att rue betyder väg, men jag ...

Ovido - Quiz & Flashcards