Alla inlägg den 25 juli 2019

Av Mia - 25 juli 2019 15:56

Vi närmar oss Köln och vi har precis ätit middag. Det är 44.5 grader ute och i bussen är det trots ac - varmt! Värmen stiger mer och mer, hoppas det vänder snart!

Värmen tar, timmarna i bussen tar MEN stämningen är på topp och vi tar hand om varandra på bästa sätt! Och fortfarande sitter jag här längst bak med min nyfunne vänn Johan. Vi alla är ett gott team.

Vi vet inte om vi får flyga, men det ska ha sagts att det ska bli svalare och regn. Men allt kan hända! Höljet, dvs själva ballongens tyg, tål inte hur mycket värme som helst! 100 grader och att elda/köra är ca 70 grader. Vår ballong har särskilt tyg, polyester, som gör att vi kan köra trots lite varmare väder.
Annan fakta: vår ballongs hölje rymmer ungefär 120 000 fotbollar...kära nån!

Det är så livet är med ballongflygning - man vet aldrig... det kallas för säkerhet också. Att inte utsätta sig för något mer än nödvändigt, typ.

Lägger till lite bilder från tidigare flygningar.



Av Mia - 25 juli 2019 06:50

God morgon!
Det blev ca 4 timmars sömn, men det är icke att förakta det inte. Ibland får man vara glad för det lilla.

Sängen är fantastisk skön för att vara en säng i ett hotellrum. Nu kanske jag låter som en expert och det är jag ju inte, men jag vill tro att vem som kan tala om, om man tycker en säng är skön eller inte. För mig är den lagom hård, jag har inte ont i ryggen efter mina visserligen få timmar etc. Hela hotellet känns som en husvagn med flera rum. Det är väldigt plastigt!! Rummet kostade ca 750kr för ett dubbelrum, men frukost ingick inte.....
Och jag är hungrig, jag saknar de jag älskar och min telefon håller på att ge upp. Jag har två bananer kvar och en massa resorb, jag chattar med de jag älskar och jag måste ladda mobilen stup i kvarten,

Idag kommer vi köra genom Luxemburg. Jag har aldrig gjort det tidigare och jag hoppas vi kan stanna till, känna marken för en kort sekund.

Danskarna har verkligen tagit detta med spartider på allvar. Att måla på vägarna istället för att sätta upp skyltar bör ju spara en hel del!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards