Alla inlägg den 31 juli 2019

Av Mia - 31 juli 2019 15:39

Jag vet inte vad som är bäst? Gps eller vanliga kartor, sa vår chafför idag. Vanliga kartor, svarade jag.
Ska man skriva in på gps måste man veta exakta ordet på platsen man söker...! Och ha nätanslutning. Sedan vet jag att rue betyder väg, men jag kan informera er om att vet man inte om det så kan man hamna på ett katt och hund spa.
?Vad är det som luktar..?? Ko? Nej det va från alla katter och hundar på Spat. Vi sökte på vingård i gps, men det blev väldigt fel.
Vi såg dock en vingård på andra sidan dalen.

Vi hittade efter någon timme ny motivation. Ok, vi äter istället. Det visade sig att Frankrike har nu tagit semesterstängt. Iallafall restaurangerna...!! Vad händer liksom? Vi löste det hela efter ytterligare nån timme och mat fick vi! Vänta är mitt förnamn nu..

Ja, nu är hotellet betalt! Vi checkar ut i morgonbitti och färd hem till moder Svea. Fy fan va jag längtar efter potatis, riktig köttbit och Lars!! Jag är måttlig road över hotellet...idag kunde jag inte få kallare duschvatten och kranen står jag med i handen om jag tar i för mycket. Vi har sovit med dörren öppen i natt och då menar jag på glänt...fritt fram för nattlig besök. 340 euro för sex nätter. En annan av oss har fått tagit soptunnan i badrummet, fyllt med vatten och spolar så i toaletten...ja men ärligt?!

I kväll ska vi ev flyga..? Det blev inget i går kväll heller. Vi har gjort 2 flygningar av ca 10 möjliga. Dåligt väder har oftast varit orsaken. Gott vi inte tar risker. I kväll ska det lysas upp i mörkret - ja om det nu blir av.... Jag är tacksam och nöjd över min flygning. 100% mer än va jag räknat med!

Kenneth, piloten, förklarade för mig om molnens olika namn och hur de kan påverka ballongflygning. Så intressant! Piloterna är så kunniga så hälften vore nog. Det känns tryggt! Däremot är jag mindre road över intag av alkohol när man ska hjälpa till att sätta ihop ballongen...och nej det är inget våra piloter gör!

Annars har vi firat Eva som fyller år idag! Grattis eva!!

Några bilder från dagen!
Bild på vingård på avstånd, Tycker det va fult med plastblommor i trädgården...hur tänkte de där? Dofterna av Frankrike, ljud och det subtila fångas tyvärr inte på bild!

Eva provar sina presenter..halsduk och vinklade glasögon

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards