Alla inlägg den 28 juli 2019

Av Mia - 28 juli 2019 14:37

Solen försöker bryta sig igenom molnen. Det har inte funnits ett tillstymmelse till bättre väder, men plötsligt händer det. Vi ska åka vid 17 tiden för briefing vid 18. Då vet vi mer om det blir flygning eller inte i kväll.

Jag har försökt vilat lite efter dagens lunch, har inte lyckats något värre, och de jag önskar föra en kommunikation med dem där hemma, är upptagen med annat. Så jag bloggar istället.... Är rätt pigg ändå! De får skylla sig själva att de inte tar sig tid att prata med mig.
Det kanske låg något i det som min stora syster rådde mig till...? Mmmmm tror faktiskt det! Bra råd syrran!

Ett par gånger har jag varit vid receptionen idag och träffat personalen som lite chockartat godkände gratis frukost pga trasig AC. Idag har han(personalen) nästan velat undvika min blick...! Direkt tänkte jag på en person som sa en gång till mig; Jag ser skräcken i mammas ögon när jag pratar om dig... Ja, man kan ju fundera vad den personen hade berättat eller möjligtvis vad jag hade gjort för fel som gav en vuxen människa sådan skräck. Frågar du mig är jag inte så farlig. Samtidigt kan man ju fundera över vad ska till för att jag säger ifrån? - tänkvärt känner jag.

Vi har ställt dörren på glänt här. Vi får faktiskt in lite syre! Härligt! Det finns hopp!

Livet är, trots allt gott! Det blir lite som man gör det till... Jag vet det, jag ska bara pränta in det i skallen. Jo, men ibland behöver jag bli påmind om saker, precis som andra.
Jag tror jag ska dra fram mitt radhalsband och dra en liten wishlistbön.


Bild 1: Johan, Eva, Trevor, Cathy, jag(Mia, Annika och Kenneth.
Bild 2: Jag på flyg/landningsbanan
Bild 3: Jag kör i Frankrike OCH det går bra!
Bild 4: Den avdankade massören ger Eva lite massage - kram på dig Eva!

Av Mia - 28 juli 2019 09:27

Mmm vaknade kl. 04:50. Det va omöjligt att somna om! Jag väntade in i det längsta, sedan gick jag nu ner för hotellfrukost. Klockan är nu 08:30 och det regnar ute. Här i lobbyn...ja precis, matsalen är vid lobbyn, är det svalare än på rum 105. Morgonkaffet är det som möjligen är varmare. Jisses va morgonkaffe är gott!

Jag förstår mig inte på inredningen här på hotellet. Rallytema...?! För antal år sedan hade jag en egen dröm att starta någon verksamhet med behandlingar kombinerat med ngn kursgårdsliknande etc. Min inredning skulle se annorlunda ut. Bättre enligt mig haha. Fast å andra sidan skulle den verksamheten ha en annan inriktning - ja hur som så är inredningen på hotellet rolig och det matchar, även om den gröna färgen sticker i ögonen. Drömmen kraschade i en bruten arm och företaget fick läggas ner. Jäkla skit! Jag skulle ha masserat på OS 2012 i London. Jag hade precis anmält mig och allt bara kraschlanda. Så fort kan det ändras - va försäkrad!

En annan sak som jag inte förstår mig på, eller förstår...är varför min farmor hade en peruk i byrån i sovrummet. Varför liksom? Hon hade rätt gott om hår vill jag minnas. Farmor hade en stor vind som var full av olika kläder, prylar mm. Vi syskon älskade att klä ut oss och vi slåss om den där peruken som min stora syster för den mesta tog. Nu, så här antal år senare, skrämmer nästan tanken och funderingen hahaha.

Kära nån vilka kontraster av inlägg. Men det är lite så mitt liv är. Den ena tankar leder till en annan.

Jag har fått frågan om jag tjänar på min blogg och varför jag skriver och hur många följare jag har.
Nej, jag tjänar inte en krona. Tänk om det vore så väl!
Varför skriver jag då? Trots dyslexi gillar jag skriva. Jag är en kommunikativ person och frågar du någon som känner mig så finns det de som anser att jag pratar och skriver väldigt mycket...Jag har dock mött de som pratar mer än mig. Att kombinera detta i en blogg såhär är lite roligt. Jag har på denna bloggen 163 unika/följare. Hoppas detta gav de svar man funderat på :)

Nu blir det sängen en stund igen. Sedan blir det massage på schemat. Jag ska damma av de gamla kunskaperna och ta hand om någon i teamet.

Må gott! Och ha en underbar dag!

Av Mia - 28 juli 2019 00:26

Jag ligger i sängen och det är varmt! Min rumskamrat och jag har delat en flaska prosecco, hon sover. Det är tyst... AC fungerar fortfarande inte och jag blev lite irriterad i lobbyn så nu får vi gratis frukost i morgon, för frukosten ingår inte i normala fallet. Det är inte en självklarhet att toalettpapper ingår eller finns på toaletten när man checkar in där. Det är inte säkert lampan fungerar när man önskar tända den. Och...jag är varm. Det ÄR varmt och duschen fungerar inte riktigt optimalt då även den är sönder. Jag tror fan mig jag ger upp .... hahaha. Allt händer och det verkar inte va en ände på det. Ärligt så är det lite charmigt också...jo, men om man väljer att se det så, så blir det så. Allt blir lite vad man gör det till...

Men jag har funderat lite... tankens kraft är stark. Normalt tänker vi 65 000 tankar om dagen och det fina är att man väljer själv om man vill tänka positivt eller negativ. Positiva tankar stärker än mer, medans negativa kräver mer energi ...lite förkortat där.
Ja, som vanligt finns det dom som säkert har en historia eller två om att jag tänker negativa tankar, ja, men jag har heller inte påstått att jag är perfekt eller inte tänker negativt...okej!? Vad ville jag med detta då..? Jo, saker som händer runt än går man inte alltid oberörd ur och ibland är det lätt att man dras med. Man kan alltid fundera över om man äger problemet eller inte, men jag vill nog påstå att nått ansvarar man för när man väljer att dras med i olika saker...och reagera därefter....fundera på den!!

Men en sak är säkert. Vi åker inte upp i luftballongen om det är dåligt väder. Jag såg på fransk väder ikväll och det va så stora hagelskurar runt omkring och inte så himla långt ifrån oss. Det hade kommit stora mängder regn på sina håll och vattnet sögs inte upp av marken då det va så torrt i backen. Vi ska se i morgonkväll hur det ser ut. Men i morgon blir det sovmorgon och hotellet bjuder på frukost DET är ju positivt ... hoppas jag. Nej positivt Mia! Positivt ... Det ÄR positivt att hotellet bjuder på det.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards