Alla inlägg den 26 juli 2019

Av Mia - 26 juli 2019 12:37

Vi kom fram till Metz, Frankrike i går torsdag kväll ca. kl. 22. Innan våra rum va klara va i allafall klockan över 22 och alla restauranger va stängda. Nu tog jag en massa bilder med min mobil, men såklart ska saker krångla och jag lägger ut de bilderna i en annan blogg då mitt nät inte fungerar.

Vi hamnade på Mc Donalds i går kväll. Vi som var hungriga åkte dit. Jag gillar ju Mc Feast, men fråga efter det på franska är inget jag vill ge mig in på!! Så vi beställde Mc Fist och det va inte detsamma, men ätbart - helt klart.

Hotellet är inrett som en jätterally-rum... Jag vet inte hur jag ska kunna beskriva detta med ord - det är svårt! I lobbyn står en rallybil!! Servetter har en rallybil trycket, gångmattan är en rallyväg...osv osv. Även sovrummen är inredd i denna stil. Jag skickade bilder till min hyresvärd som håller på med sånt och det är ju roligt att glädja andra hahaha. Det är svårt att släppa hemmatankar.
Vi har precis bytt våra rum och fått de som vi nu ska befinna oss i under vår vistelse här. Eftersom vi kom en natt tidigare fick det bli så.

Det är inte lika varmt idag! Bara 30 grader. Vi har varit iväg och registrerat oss och checkat in. Vi var två som inte fanns registrerade, men nu får även vi vara med! Jag tog några bilder, men som sagt de finns i min mobil som har fått ett spratt.

Jag hade egentligen massa roliga saker att skriva om, men jag känner mig lite jäktad att skriva nu. Vi ska iväg och äta lunch, göra oss i ordning och sedan dra ut till flygfältet där invigningen går. Vi får se om det blir någon flygning ikväll. När vi registrerade oss började det regna och åska. Jag kan lova att det låter INTE som den svenska åskan...är inte det märkligt? Något som är än mer märkligt är att jag ladda ner översättningslån eftersom INGEN verkade vilja prata engelska med oss. När jag ladda klart och drog igång den så kom plötsligt en fransman fram och pratade flytande engelska! Jäklar vilken bra APP!!!

Lovar mer bilder sedan!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards