Alla inlägg den 24 juli 2019

Av Mia - 24 juli 2019 23:17

Efter många timmars körning, med start 8:30, kom vi fram till Hamburg kl 22:30. Vi tillbringar en natt på Hotell Ibis nära flygplatsen.

Det är som vanligt med ballongklubben, gemenskap och fika. Självklart samlades vi och fikade?

Vi är många som är trötta. Jag ska inte klaga! Jag har endast suttit bak, njutit och bloggat. Jag blev varse om att jag troligen kommer få köra i Frankrike när släpet är avkopplat..?
Mamma Mia!!!

Vi har lärt oss en del i dag. Att inte ligga i mittenfilen utan hålla till höger för att inte irritera andra förare på vägen i Danmark..och i Tyskland är det olagligt att visa fingret...
Vi har nog lärt oss mer.. ?

Nu blir det kvällen
Några bilder blir det.. Själland och bron, en trött Trevor och ett fikabord som Cathy dukat upp!

Av Mia - 24 juli 2019 13:36

Vi befinner oss nu i Falkenberg och har nyss ätit lunch på Laxbutiken. Vilket ställe! Värt ett besök kan jag lova!

Vi har antalet timmar framför oss. Ballongklubben är ett ypperligt tillfälle att träna tålamod. Tid - det finns inte. Möjligtvis solnedgång och soluppgång. Fast det varierar det med... Innan solnedgång är det bra om man har landat om man flyger, och soluppgången är fantastisk att möta uppe i skyn!

Jag är fullständigt medveten om att jag är den enda som frågar om tiden. Frågar du mig är jag den drivande hehehe sedan kommer jag på att det är ju inget man kan påverka alltid. Vi vet inte ens om flygning blir av. Allt beror på väder, vind, och att vi har med allt som krävs samt att det fungerar såklart. Jag har säkert glömt en och annan information här, men då återkommer jag med det.

I går skrev jag om att vi har bränsle med oss.
Vi har 4 st 30 kg, 2 st 20 kg. Vår tanke är att vi ska kunna utföra 2 flygningar utan att tanka. Bränslet är gasol. Johan har ju lite extra, men det är tänkt till den medhavda gasolgrillen.

Vi är 7 personer i Dalslands ballongklubb buss. Just nu kör Kenneth, Trevor och Cathy(England), Annicka, Eva, Johan och jag, Mia. Man måste ha utökad körkortsbehörighet (på släp). Det endast 3 av oss.

Jag känner att mina fötter börjar ?stasa? lite.. Jag tog med stödstrumpor och de åker på snart. Jag tog vanliga strumpor i morse. Ingen har märkt att det va en strumpa av varje. Ja, men jag sitter faktiskt i bilen...fötter ner - för det mesta. Det är väl möjligtvis stackars Johan här längst bak som har fått stått ut med mina fötter i ?vädret?. Det kunde också varit värre!
En gång märkte jag att jag hade fått på mig en sko av varje. Det kändes sådär! Jag befann mig i Uddevalla och den ena skon hade ett spänne som lät som tomten själv va på väg. Ja kära nån! Ibland får man faktiskt bjuda på sig!

Vi siktar mot Tyskland. Vi tränar våra fantastiska språkkunskaper. Jag tänker väldigt bra på engelska, men förstår verkligen inte vad som händer när orden sedan kommer ur min mun. Något händer! Tanken jag nyss hade låter inte alls lika klockrent och flytande...Inte fasen har det med åldern att göra i allafall. Men...jag behöver inte kunna allt heller?
Det är så roligt! Det ska bli spännande och se vart vi befinner oss i natt! Vi vet inget om något känns det som, ändå har vissa stenkoll och jag...ja jag kan släppa lite på kollen och vila i min semester - typ. Eva ler mot mig. Hon vet jag vill veta mer och jag bara släpper det.
Om du underbar när vi ska åka hem - så vet jag inte. Förstå den känslan när man vill planera! Hahaha Tillit och tålamod Mia

Vi hörs senare!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards