Alla inlägg den 23 juli 2019

Av Mia - 23 juli 2019 17:18

I morgon händer det... Äventyrsresa med några av Dalslands ballongklubb till Metz, Frankrike.

Jag har varit i Frankrike en gång tidigare. Jag var 15 år då och min pappa arbetade där under ett år. Nu är det dags igen för mig... Kära nån! Jag kollade yr.no och fick se att det är 38 grader där på onsdag när vi beräknas vara framme. På torsdag likaså... Jag förstod direkt att vätskeersättning kan nog vara bra att ta med, migräntabletter...? Jo... men de där tröjerna jag har packat åkte ur väskan.

Lite spännande är det ju... vet inte vilket som är mest spännande om jag ska vara ärlig. Upplevelsen i sig, miljön och kulturen-jag som älskar historia, ballongfärden som jag hoppas så på eller att jag inte vet när jag kommer hem? Det är, efter antal timmars betänketid, trots allt ballongfärden med några av de bästa man kan tänka sig som vinner den tanken. Eftersom jag inte har frågat om deras tillåtelse att vara med i bloggen, avvaktar jag med namn...

Alltså..jag kollade försäkringar mm i går. Jag skrev även ett testamente...det ligger i min lägenhet.. jag har aldrig varit så nojig, men jag funderar på om det kan vara åldern? 52 år, har livet framör sig ... Hahaha.


Denna bloggen kommer ju handla om ballongresan och som jag redan vet kommer mina tankar skrivas här. Du väljer ju såklart själv om du vill följa "mitt liv som Mia", du väljer också att tolka fritt mina ord och jag meddelar redan här att det blir en blandning av humor, mer seriöst och faktiska händelser mm. Jag kommer bjuda på en och annan bild av resan.


Frankrike... Jag har alltid sagt att jag skulle vilja åka tillbaka dit, under en vår, med min älskade och möta våren. Tänk va romaniskt! Att jag inte kommit dit kan bero på att jag varken haft ekonomi(?), en älskade(?) eller möjlighet att åka dit av tidskäl. Nej, ärlig talat, denna livsupplevelse till äventyr ska bli spännande! Det är väl därför jag inte sover om nätterna??  


Väskan är packad, passet kom jag på kunde vara bra att ha med, men jag glömde växla pengar. Fatta...! Man ska nu mer beställa euro...Jag har 5 euro kvar sedan ett annat äventyr och hoppas att på de tar kort.

Jag kan på franska; ja, nej, tack, jag älskar dig. Jag tror jag kommer komma långt   Nej...jag drar väl fram appen om translate. Vad svårt ska det vara?


I morgon bär resan av; 8: 30 avresa från Högsäters torg. Tänk att lilla Högsäter har en så driftig och engagerad ballongklubb? Det kallas engagemang och kärlek till luftballong! Jag längtar så...och det blir ingen sömn på Mia i natt heller. Det är lika bra... det tar ett dygn eller så att resa till Frankrike och inga båtturer blir det...Varför inte? Jo, vi har gasflaskor med oss.... 

 


Vi hörs!   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards